Hvordan vi snudde bekymring til glede for en PT-bedrift i en krevende tid

En PT-bedrifts fremtid var truet av manglende kunder, men med begrenset budsjett trengte de hjelp. Vi utarbeidet en grundig strategi som inkluderte produksjon av videoer og annet innhold for sosiale medier. Ved å lage annonser basert på innholdet og A/B-testing, fikk bedriften 30 nye kunder og en ROI på 8,3. Suksessen understreker viktigheten av en velutviklet markedsføringsstrategi for små bedrifter.

PT-bedrift manglet kunder

Selv om PT-bransjen er populær og i vekst, kan det likevel være en utfordring for små bedrifter å øke kundebasen sin. Dette var også tilfellet for en av våre PT-kunder, som var bekymret for fremtiden på grunn av manglende antall kunder. Budsjettet var begrenset, men vi hjalp ham uansett ved å utarbeide en strategi som ville øke kundetilstrømningen.

Første steg

Først og fremst tok vi en grundig gjennomgang av kundeprofilen og målgruppen for bedriften. Vi identifiserte hvilke kunder bedriften allerede hadde, og hvilke kunder vi ønsket å tiltrekke oss. Med dette som utgangspunkt utarbeidet vi en plan for å nå ut til potensielle kunder og øke synligheten til bedriften.

Innhold som engasjerer

Vi hjalp kunden med å produsere videoer og annet innhold som passet til deres sosiale mediekanaler, som Facebook og Instagram. Vi la vekt på å produsere innhold som var både interessant og informativt for målgruppen, samtidig som det var relevant for bedriften. Vi sørget også for at innholdet var i tråd med den overordnede strategien for bedriften.


A/B-testing og optimalisering

Deretter begynte vi å lage annonser for Facebook og Instagram basert på det produserte innholdet. Vi utførte også A/B-testing for å se hvilken type annonsering som fungerte best for målgruppen. Vi byttet ut annonser som ikke ga gode resultater med nye annonser basert på det beste innholdet.


Suksessresultater

Etter noen måneder kunne vi se at strategien vår hadde gitt gode resultater. Bedriften fikk 30 nye kunder, og disse kundene er fortsatt kunder i dag. ROI-en for prosjektet var på 8,3, noe som betyr at bedriften tjente 8,3 ganger investeringen tilbake. Det er verdt å nevne at det var en betydelig forbedring for bedriften, som nå kunne si nei til nye kunder på grunn av kapasitetsbegrensninger.

Denne casen viser viktigheten av en godt utarbeidet strategi for markedsføring, spesielt for små bedrifter med begrensede budsjetter. Det å identifisere og nå ut til riktig målgruppe, samt produsere kvalitetsinnhold som fanger oppmerksomheten til denne målgruppen, kan ha stor innvirkning på suksessen til en bedrift.

bilde av folk i meso
Interressert i å høre mer?

Book et møte

Vårt team tilbyr pålitelig og effektiv løsninger til bedrifter og konsulenter. Med bevist suksess og drivkraften mot å skape gjensidig vekst

Book et møte med Benjamin

SEO
Annonsering

Har du spørsmål angående digital markedsføring?

Kom i kontakt og fortell oss hvordan vi kan hjelpe.

Ved å klikke på "Send melding" bekrefter du at du har lest og godtar våre retningslinjer for personvern og ansvarsfraskrivelse.

Takk, vi har mottatt din melding!
Vi tar kontakt med ved første mulighet.
Woops, her gikk det litt fort i svingene. Prøv igjen.